هدیه برای مادربزرگ
نوشته شده توسط : شادی

احتمالا تا الان خرید هدیه مناسب برای مادر به‌ نظرتان کار ساده‌ای بوده است. هدیه روز مادر می‌دهیم، هدیه تولد برای مادر می‌خریم یا حتی خرید هدیه روز مادر برای مادرشوهر یا مادربزرگ هم کار ساده‌ای به نظر می‌رسد. بیشتر اوقات هم در نهایت انتخابمان یک شال یا کیف است. هر چه باشد مادرها کم‌توقع هستند. اما گاهی هم پیش می‌آید که خودمان از خرید شال و روسری به‌عنوان هدیه برای مادر خسته می‌شویم و دلمان می‌خواهد برای مناسبتی مانند شب یلدا، عید نوروز یا روز مادر یک هدیه خاص برای مادر بخریم. اگر شما هم به این نتیجه رسیده‌اید و دنبال بهترین هدیه برای مادر خود می‌گردید، این راهنمای خرید را حتما تا انتها بخوانید.

هدایای سازمانی

گرامیداشت روز مادر

روز مادر در هر کشور و فرهنگی تاریخ متفاوتی دارد و معمولا با یک دلیل مذهبی، تاریخی، ملی، سیاسی یا افسانه‌ای از مقام مادر تجلیل می‌شود. اما مستقل از هر کشور و فرهنگی، از سال ۱۹۱۴ دومین یکشنبه‌ی ماه می به عنوان روز جهانی مادر تغیین شده و از آن به بعد هر سال از تاریخ ۱۲ می با عنوان روز جهانی مادر یاد می‌شود. در همین تاریخ در ژاپن نمایشگاه نقاشی مخصوص کودکان ۶ تا ۱۴ ساله برگزار می‌شود تا با کشیدن نقاشی درباره‌ی مادران خود، از آن‌ها قدردانی کنند. هر ۴ سال یک بار هم نقاشی‌های منتخب در نمایشگاهی به نام «مادر من» به نمایش گذاشته می‌شود.

روز مادر در یونان به زمان باستان و ۲۵ سال قبل از ظهور مسیج بازمی‌گردد. در یونان باستان الهه‌ها یا ایزدبانوهای مختلفی وجود داشتند که محبوب‌ترین آن‌ها گایا، هرا، آفرودیته و آتنا بوده‌اند و روز مادر هم در یونان برای تجلیل از مقام این ایزدبانوان و تجلیل از مقام زن و مادر برگزار می‌شده است.

مراسم روز مادر در ایران از سال ۱۳۱۹، در تاریخ ۲۵ آذر و به مناسبت بزرگداشت تاسیس «بنگاه خیریه‌ی حمایت از مادران و نوزادان» برگزار می‌شد. اما از سال ۱۳۵۷ این تاریخ به روز ولادت حضرت فاطمه، ۲۰ جمادی‌الثانی، تغییر پیدا کرد. به دلیل تفاوت تاریخ‌های قمری و شمسی، هر سال تاریخ روز مادر جابه‌جا می‌شود و امسال سوم بهمن به این مناسبت زیبا تعلق دارد.

فارق از هر فرهنگ و سنت و دلیلی که برای این مناسبت انتخاب شده است، روز مادر بهانه‌ای برای تجلیل از مقام مقدس او و قدردانی از زحمات و محبت‌های مادران است. به طور قطع برای قدردانی از ماد نیازی به خرید هدیه‌های گران‌قیمت و تجملی نیازی ندارید. آن چیزی که یک هدیه را ارزشمند می‌کند ارتباط احساسی‌ای است که به واسطه‌ی آن پیش می‌آید.

زیورآلات

زیورآلات و به‌خصوص گردنبند همیشه برای مادرها یک هدیه درجه یک محسوب می‌شده است. البته هدیه‌ای بود که بیشتر پدرهایمان به مادرهایمان هدیه می‌دادند چون وسع بچه‌ها کمتر به خرید طلا می‌رسید. با این حال قیمت زنجیر طلای بافت خیلی مناسب است و به نظرم می‌تواند یکی از آن هدایای ساده و شیک برای مادرها باشد. این نوع زنجیر، ساده ولی ضخیم است که هم با لباس‌های اسپورت و هم مجلسی می‌شود استفاده‌اش کرد. خوبی قطرش این است که دور گردن پیچ هم نمی‌خورد. یکی از آن زیورآلاتی است که برازنده مادران است.

زیورآلات نقره گاهی حتی بیشتر از طلا محبوب هستند. لزوما هم به دلیل قیمت پایین‌شان نیست. رنگ نقره و حس و حالی که دارد با روحیه بعضی‌ها جورتر است. درنتیجه زیورآلات نقره هم طرفداران زیادی دارند. در ضمن اگر بودجه‌تان محدود است نقره گزینه بهتری محسوب می‌شود. گردنبند نقره اقلیمه با نگین‌هایی که دارد شبیه یک گردنبند جواهر گران‌قیمت است. کاملا مجلسی با عیار بالا که برای مادران شیک‌پوش گزینه درجه یکی محسوب می‌شود.

عطر و ادوکلن

کلاسیک‌ترین هدیه برای خانم‌ها از جمله مادران و مادربزرگ‌ها عطر و ادوکلن است. همه از بوی خوش لذت می‌برند. بعضی خانم‌ها دوست دارند عطرشان معرف‌ شخصیت‌شان باشد. برای همین همیشه از یک برند استفاده می‌کنند و برخی دیگر علاقه‌مندند عطرشان را در مناسبت‌های مختلف، فصل‌های مختلف و مکان‌های مختلف تغییر بدهند. موقع خرید عطر باید به این نکته دقت کنید که مادرتان دوست دارد همیشه عطر خودش را بزند یا به برندهای دیگر هم روی خوش نشان می‌دهد. به هر حال عطرهای خنک شیرین معمولا به مذاق مادرها خوش می‌آید. میان همه‌ی عطرهایی که این ویژگی را دارند، می‌توان عطر فرانسوی ادو پرفیوم زنانه لنوین مدل Eclat D Arpege را توصیه کرد که رایحه‌ی زنانه‌ی جذابی دارد.

اگر بودجه‌تان محدود است به جای عطرهای فرانسوی می‌توانید سراغ عطرهایی بروید که در امارات تولید شده‌اند و در این سال‌ها طرفداران زیادی هم پیدا کرده‌اند. این عطرها ماندگاری‌شان به نسبت قیمتشان بد نیست و واقعا می‌توانند گزینه‌ی خوبی برای هدیه به مادرها در مناسبت‌های مختلف باشند. یکی از این عطرها که بیشتر خانم‌ها هم بویش را می‌پسندند ادو پرفیوم زنانه فراگرنس ورد مدل Zan است. ساختار رایحه این عطر متشکل از میوه، مرکبات و گل است. عطر جزء آن گزینه‌هایی است که هیچ‌کس از هدیه دادن و هدیه گرفتنش پشیمان نمی‌شود.

لوازم آرایشی

برای خانم‌ها، از دختران جوان تا مادرها و مادربزرگ‌ها، همیشه لوازم آرایشی هدیه‌ی لذت‌بخشی است. البته انتخاب از میان صدها قلم لوازم آرایشی کار ساده‌ای نیست. به علاوه ماجرای رنگ‌ها هم مطرح است. بعضی از مادرها از لوازم آرایشی پررنگ و شاد خوششان می‌آید و بعضی‌ها از رنگ‌های ملایم لذت می‌برند. به همین خاطر خرید چیزهایی مثل رژگونه و رژلب کمی ریسک دارد. مداد چشم و خط چشم را هم ممکن است همه استفاده نکنند. بنابراین در همین گروه ریمل همیشه انتخاب مطمئنی است.

اما اگر قرار است کمی متفاوت‌تر عمل کنید پیشنهاد ما برای هدیه‌ی لوازم آرایش به مادرتان، کیت رنگ مو است. اولین‌بار که مادرم متوجه شد موهایش سفید شده را یادم می‌آید. حسی از بالا رفتن سن ایجاد می‌کند که شاید باعث اندوه شود. با رنگ‌ موهای متنوع حالا همیشه می‌شود احساس جوانی کرد. در میان برندهای مختلف رنگ مو، لورآل امتحانش را پس داده و هم موها را نمی‌سوزاند و هم ماندگاری خوبی دارد. تنوع رنگ‌هایش هم در بازار زیاد است.

در گروه لوازم آرایشی یکی دیگر از چیزهایی که ریسک خریدش با توجه به سلیقه متفاوت مادرها کم است، کرم پودر می‌تواند باشد. در مورد کرم پودر تنها نکته مهمی که باید رعایت کنید کیفیت آن است. رنگ‌ها فاصله‌ی کمی با هم دارند و رنگی را باید انتخاب کنید که به پوست صورت مادرتان نزدیک باشد. اما مهم‌تر این است که کرم پودر سنگین نباشد. روی پوست خط و لک نیندازد. بعضی از کرم ‌پودرها مواد تقویت‌کننده و مفید برای پوست، مانند SPF که از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کند هم دارند. طبعا آن‌ها الویت‌شان بیشتر می‌شود. برند بورژوآ در زمینه‌ی لوازم آرایشی سال‌هاست که یکی از بهترین برندهاست. برای کرم پودر می‌توانید با خیال راحت سراغ بورژوآ بروید.





:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: